Frågor och svar

Hur söker man lägenhet?
Registrera dig via vår hemsida. Du använder ditt personnummer och ett lösenord som du använder för att logga in med. Har du glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt till din mailadress. Därefter kan du söka bland våra lediga objekt och själv göra din intresseanmälan. Har du inte tillgång till dator kan du ringa vår kundtjänst.

Hur fungerar bostadsuthyrningen?
Kötiden avgör vilka som får erbjudande om uppsagda lägenheter.

Kan jag överlåta min kötid till någon annan?
Nej, kundnumret är personligt och får inte överlåtas.

Jag hittar inte min hyresavi. Vad gör jag?
Kontakta kundtjänst för en ny avi eller använd vårt postgironummer. Glöm inte att skriva ditt kundnummer eller personnummer samt vilken månad det gäller.

Kan jag betala hyran via autogiro?
Kontakta kundtjänst för att få en blankett.

Jag vill säga upp min lägenhet, hur gör jag?
Kundtjänst sköter alla uppsägningar. Du säger upp lägenheten på ditt giltiga hyreskontrakt. Ta med det och kom till oss. Viktigt att komma ihåg är att i hyreslagen står det att uppsägningstiden är tre kalendermånader förutom Vid dödsfall och vissa studentlägenheter som har 1 månads uppsägningstid. Uppsägningen räknas från den sista dagen i den månad du säger upp. Exempel: Du säger upp 4 mars, uppsägningstiden räknas då från den sista mars till den sista juni. Din uppsägningstid är tre kalendermånader.

Mina grannar stör mig - vad göra?
Dagtid tar du kontakt med din bovärd eller kundtjänst, telefonnummer finns i trapphuset. Utanför kontorstid ringer du vår jour på telefon 0470-174 01.

Vart vänder jag mig om något måste åtgärdas i lägenheten?
Om det gäller vanliga felanmälningar använder du formuläret längst upp till höger på hemsidan.

Felanmälan för akuta fel (vattenläcka, fel på värmen osv.) utanför ordinarie arbetstid kl. 16.00 - 07.00 görs till vår jourtelefon på tel. 0470-174 01.